Bendrovės inovacijų centras pastaruosius dvejus metus atliko silicio dioksido iš ryžių lukštų pelenų tyrimus ir nustatė, kad su šia medžiaga padangų savybės yra tokios pat, kaip ir gaminant iš įprastų žaliavų.

„Ryžių lukštų pelenai taps alternatyviu silicio dioksido šaltiniu, todėl mažiau ryžių lukštų atliekų bus išvežama į sąvartynus, o tai sumažins aplinkos taršą“, – teigė „Goodyear“ laikinasis vyriausiasis technikos direktorius Josephas Zekoskis.
Citata
Taip pat ieškoma, kuo pakeisti padangų gamybai reikalingas naftos medžiagas naudojant tokius atsinaujinančius šaltinius, kaip sojų pupelių aliejus.

Jungtinių Tautų maisto ir žemės ūkio organizacijos duomenimis, kasmetinis ryžių derlius pasaulyje siekia daugiau kaip 700 milijonų tonų, o išmetami ryžių lukštai turi neigiamą poveikį aplinkai. Todėl lukštai dažnai deginami generuojant elektros energiją ir taip mažinant į sąvartynus išvežamų atliekų kiekį.

Gaminant padangų protektorius silicio dioksidas sumaišomas su guma. Tai sutvirtina gumos mišinį, sumažina padangos pasipriešinimą riedėjimui, todėl papildomai sutaupoma degalų. Silicio dioksidas taip pat pagerina padangos sukibimą su šlapiu paviršiumi.

„Padangų sudedamosios medžiagos, savybės ir gamybos procesas sureguliuoti taip, kad kuo mažiau kenktų aplinkai“, – teigė Josephas Zekoskis.

„Goodyear“ tiria padangų galimybes, kaip galima būtų efektyviau naudoti degalus, konsultuoja vairuotojus, kaip optimaliai jas eksploatuoti, pavyzdžiui, pritaikius oro slėgio išlaikymo technologiją (AMT). Taip pat ieškoma, kuo pakeisti padangų gamybai reikalingas naftos medžiagas naudojant tokius atsinaujinančius šaltinius, kaip sojų pupelių aliejus.