Laivai vandenyną pavertė daug triukšmingesne vieta gyventi, dėl to kenčia stambūs vandenynų ir jūrų žinduoliai. Pirmiausia triukšmavimas vandenynuose kelia stresą banginiams ir yra susijęs su masiniais delfinų išplaukimais į pakrantes. Be to, veikiami kalmarų, aštuonkojų ir sepijų pusiausvyrą vandenyje palaikantys organai.

Dėl visų šių priežasčių mokslininkai ir gamtosaugininkai galiausiai pareikalavo sumažinti triukšmo taršą vandenyne.
Citata
Gairėse, skatinančiose tylesnę laivybą, ypač daug dėmesio skiriama vandens sraigtams, nes būtent jie sukelia daugiausiai triukšmo.

Gairės savanoriškos, bet bus gėda jų nesilaikyti

Naujausias gaires parengė Tarptautinė jūrininkystės organizacija (angl. International Maritime Organization – IMO) Londone. Tai speciali Jungtinių Tautų agentūra, reguliuojanti laivininkystės pramonę.

„Tai ypač svarbus įvykis, - sako Michaelas Jasny iš Gamtinių išteklių apsaugos tarybos. - Mūsų tikslas yra sumažinti šią užterštumo formą.“

Nors gairės savanoriškos, tačiau jos gali tapti privalomos kai kurioms IMO narėms. Aplinkosaugos grupės stebės ir gėdins laivininkystės kompanijas, kurios nesilaikys šių gairių, primena M. Jasny.

Nepakankamas pasiekiamumas

Kitos aplinkosaugos grupės mano, kad šios gairės bus ignoruojamos, kol nebus privalomos.

„Be to, nefiksuojamas karinių jūros laivų keliamas triukšmas ir kiti triukšmą skleidžiantys objektai, pavyzdžiui, sonarai,“ sako Nicolas Hodginsas iš Tarptautinės Banginių ir delfinų išsaugojimo organizacijos Masačusetse.

Gairėse, skatinančiose tylesnę laivybą, ypač daug dėmesio skiriama vandens sraigtams, nes būtent jie sukelia daugiausiai triukšmo. „Rekomenduojama mažinti vandens sraigtų kavitaciją – burbuliukų susidarymą, sukeliantį tikrą griaudėjimą vandenyje,“ sako Jasny. „Taip pat patariama matuoti ir mažinti triukšmą naujai statomuose bei jau egzistuojančiuose laivuose.“

Triukšmo pašalinimas sumažintų sunaudojamą energiją ir padėtų kompanijoms sutaupyti kuro. „Tai būtų laimėjimas tiek banginiams, tiek laivams,“ sako Jasny.