Įsikūrė Danijoje, bet kuria ir Lietuvai

Surenkamus dviračių takus pristato urbanistinė kompanija „Bikway“, įsikūrusi Kopenhagoje. Joje daugiausia dirba lietuviai. Keturi iš jų ketvirtadienį dalyvavo danų dienose prekybos centre „Panorama“ ir  pristatė savo kūrinį į renginį atvykusiam Danijos princui Frederikui.

Vienas „Bikway“ įkūrėjų Eimantas Liudvinovičius GRYNAS.lt teigė, kad kompaniją įkūrė su kolega danu. „Dirbti su šia idėja pradėjome daugiau nei prieš metus. Tuo metu buvo tik idėja, o dabar jau turime produktą. Vėliau prie komandos prisijungė Dovydas Rusčiauskas, Laurynas Liudvinavičius ir Benediktas Balkauskas. Šiuo metu turime penkis žmones, kurie dirba visą dieną, o kiti arba dar studijuoja, arba prisijungia laisvalaikiu“, - pasakojo E. Liudvinovičius.

Kalbėdamas apie pristatomą dviračių taką, pašnekovas pabrėžė, kad tai yra pirmas pasaulyje tokio tipo takas, kuris yra mobilus.

„Jis labai lengvai surenkamas ir išmontuojamas. Pagrindinė inovacija ta, kad mes stengiamės imituoti saugią Kopenhagos infrastruktūrą – t. y. pakeltas ir atskirtas dviračių takas, kur visi gali jaustis saugiai ir patogiai. Nenorime, kad dviračiais važiuotų tik vyrai, labai svarbu, kad jais galėtų važinėtis ir moterys su vaikais“, - sako E. Liudvinovičius.

Lietuvių sukurtas takas pagamintas iš perdirbtų ir perdirbamų medžiagų – tai yra plastiko ir medienos šiukšlių.

Takas pasitarnautų kaip eksperimentas

Nors sudedamas dviračių takas pritaikytas Danijos dviračių takų infrastruktūrai, jo kūrėjai sako, kad Lietuvai toks takas taipogi būtų tinkamas.

„Danijoje šita sistema veikia. Jie investavo labai daug laiko ir pinigų, kol surado modelį, kuris veikia. Mes tą modelį bandome atkartoti“, - sako E. Liudvinovičius.

Kūrėjų teigimu, jų siūlomas dviračių takas būtų klojamas ant didelės gatvės ir leistų iš šalies pasižiūrėti, kuriose vietose jis yra labiausiai reikalingas. Galima būtų nutiesti 10-20 km tokio tako, padaryti vieno kvartalo dangą, pritaikytą dviračiams, ir pasižiūrėti, ar daugėja dviratininkų, ar mažėja automobilių ir spūsčių. Jeigu eksperimentas pasiteisina – valio, jeigu ne – takus galima lygiai taip pat lengvai išardyti ir padėti į šalį.

„Tai yra laikinas statinys, kuris gali būti pusmetį, metus ir tuo metu vykdomas eksperimentas, žiūrima, kaip keičiasi gatvė. Mes stengiamės miestiečius įtraukti į infrastruktūros kūrimą, tokiu būdu kurdami dviračių kultūrą. Mums svarbu, kad ir automobilininkai, ir dviratininkai gerbtų vienas kitas ir elgtųsi teisingai“, - sakė pašnekovas.

Valdininkai nesako „ne“

Kitas „Bikway“ kompanijos narys, finansų direktorius D. Ruščiauskas GRYNAS.lt atskleidė, kad pristatydami surenkamų dviračių takų idėją visuomenei, verslininkai su miestų savivaldybėmis tariasi, ar būtų galimybė juos iškloti Lietuvoje.

„Visos Lietuvos savivaldybės, su kuriomis mes kalbėjome, reaguoja labai pozityviai – jų negąsdina kaina, tiktai visas planavimas ir sprendimų priėmimas labai ilgai užtrunka. Pavyzdžiui, turime įdomų pavyzdį iš Neringos savivaldybės. Ten yra nacionalinis parkas ir negalima tiesti kelių, kur nori. Mūsų alternatyva jiems labai tiktų. Jie ruošiasi dirbti ta linkme, kad toks takas ten atsirastų“, - apie pokalbius su valdininkais pasakojo D. Ruščiauskas.
Citata
Galima būtų nutiesti 10-20 km tokio tako, padaryti vieno kvartalo dangą, pritaikytą dviračiams, ir pasižiūrėti, ar daugėja dviratininkų, ar mažėja automobilių ir spūsčių. Jeigu eksperimentas pasiteisina – valio, jeigu ne – takus galima lygiai taip pat lengvai išardyti ir padėti į šalį.

Surenkamo dviračių tako kūrėjai sako, kad kol kas vyksta tik derybos ir apie realius planus kalbėti dar anksti.

„Tako surinkimas nereikalauja didelių žmogiškųjų išteklių, todėl mes tikrai būtume pajėgūs per trumpą laiką nutiesti ilgus takus“, - apie ateities perspektyvas kalbėjo dar vienas komandos narys B. Balkauskas.

E. Liudvinovičius pridūrė, kad šiuo metu yra vedamos derybos su keliais potencialiais klientais Danijoje ir JAV: „Prieš savaitę taką pristatėme delegacijai iš JAV, nes jie atvažiavo į Kopenhagą pasižiūrėti geriausios dviračių takų praktikos. Jie rodo susidomėjimą, todėl derinsime ir bandysime padaryti kitą pristatymą vasarą Amerikoje“.

Apie surenkamų dviračių takų kainą kūrėjai kalba nenoriai, nes, anot jų, viskas priklauso nuo konkretaus užsakymo apimties. Tiesa, D.Ruščiauskas pabrėžė, kad tokių takų tiesimas kainuotų nuo 50 iki 80 proc. pigiau nei asfaltuoto kelio tiesimas.