„Judrioji savaitė yra labai populiari visoje Europoje, todėl džiaugiuosi, kad ji populiarėja ir Lietuvoje. Pritariu raginimui kuo daugiau važinėti dviračiu ir visuomeniniu transportu . Pats stengiuosi kuo dažniau jomis vyksti į darbą. Automobiliu važiuoju tik būtinais atvejais, kai reikia ką nors pervežti, arba tenka vykti į susitikimus kituose miestuose, arba skubėti iš renginio į renginį", – sakė L. Balsys.

Pasak parlamentaro, Lietuvoje pagrindiniu oro teršėju šiandien vis dar išlieka transportas, pralenkdamas pramonę ir energetiką. O viena iš pagrindinių to priežasčių – senų (10-15 m.) automobilių naudojimas ir pernelyg dideli transporto srautai piko metu.

Pasak L. Balsio, viena diena be automobilio, kokia Vilniuje paskelbta šį sekmadienį, yra gera akcija, tačiau ji atskleidžia ir tiesą, jog šiandien visuomeninis transportas miestuose nėra pakankamai išvystytas.

„Turime skirti daug daugiau dėmesio miestų, ypač Vilniaus, transporto infrastruktūrai plėtoti. Esu Seime įregistravęs Metro koncesijos įstatymą, kurį palaiko didelė kolegų parlamentarų grupė. Šis įstatymas atvertų galimybę kardinaliai pakeisti miesto transportą, o pastačius lengvojo metro linijas, tai prikeltų miesto miegamuosius rajonus aktyviam gyvenimui, panaikintų transporto kamščius, o svarbiausia – pritrauktų ilgalaikes daugiamilijonines investicijas, kurios visam laikui liktų Lietuvoje“, – kalbėjo Seimo narys.

Judrioji savaitė visoje Europoje pradėta minėti laukiant Tarptautinės dienos be automobilio, kuri organizuojama rugsėjo 22-ą dieną. 1998 m. Prancūzijoje gimusi akcija greitai paplito po kitas valstybes, o įvertinus jos teigiamus rezultatus nuspręsta šią dieną paskelbti Tarptautine diena be automobilio.

Judriąją savaitę Europos miestuose organizuojamų renginių, akcijų tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai, skatinti gyventojus, ypač miestiečius, išsaugoti švarią aplinką.