Antradienį apie pietus tokia diskusija buvo surengta Vilniaus miesto savivaldybėje. Ją iniciavusio judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ atstovai sako, kad miesto viešojo transporto pakeitimus valdžia priima vienašališkai, neatsižvelgdama į keleivių nuomonę, todėl tai pažeidžia paprastų žmonių teises.

„Reformos daromos paisant siaurų interesų, neatsižvelgiant į galimas neigiamas pasekmes Vilniaus m. transporto sistemai, miesto ekologinei situacijai, padidėsiančias keleivių išlaidas, galimai dar didesnius sunkumus miesto vežėjo finansinei būklei. Klaidų taisymas gali būti sudėtingas ir brangiai kainuosiantis“, - savo poziciją dėsto diskusijos iniciatoriai.

M. Adomėnas
Manome, kad tai sklandžiai nevyks, pasikeitimams nėra pasirengta – išaugs kamščiai, bus chaosas. Bus didelis smūgis visam valstybės įspūdžiui – nepabaigti kelių darbai, kamščiai gatvėse.

Judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ atstovas Marius Markevičius, pradėdamas diskusiją, pirma pristatė visuomenėje esančius mitus, kad troleibusai brangesni už autobusus, kad Vilniuje šiuo metu važinėja tušti troleibusai, kad jeigu dabartiniai autobusai ir nėra ekologiški, tai tokie po kelerių metų, vis griežtėjant ES normoms, tikėtina,  išvis bus draudžiami naudoti.

„Kadangi aš neuždirbu daugiau nei 2 tūkst. litų, aš kasdien važinėju troleibusu“, - į diskusiją įsiterpęs sakė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos atstovas Tomas Tomilinas.

M. Markevičius pateikė vieną šmaikštų pavyzdį, kad užsienyje pilnas troleibusas yra tuomet, jeigu jame yra stovinčių žmonių, „pas mus Lietuvoje pilnas troleibusas tik tuomet, kai pro duris kyšo žmogaus ranka ar koja“.

„Nenoriu pasakyti, kad esame prieš persitvarkymus, reikia pertvarkyti sovietinius maršrutus, bet mums reikia susivokti, ko mes netenkame, kokios galimybės iš mūsų atimamos“, - sakė T. Tomilinas.

Renginio organizatoriai taip pat negailėjo kritikos strėlių dėl savivaldybės žadamo „greitųjų autobusų“  kursavimo dažnumo. Anot jų, žadamos 5 min. kursavimo dažnumas nerealus.

Prognozuoja chaosą

Seimo narys Mantas Adomėnas sako, kad šita diskusija reikalauja tam tikro politinio atsako: „Reformų planus vertiname kritiškai, net jeigu planai vyktų ir sklandžiai, vis tiek būtų daug chaoso, nes pokyčiai sutaps su Lietuvos pirmininkavimo pradžia ES. Manome, kad tai sklandžiai nevyks, pasikeitimams nėra pasirengta – išaugs kamščiai, bus chaosas. Bus didelis smūgis visam valstybės įspūdžiui – nepabaigti kelių darbai, kamščiai gatvėse“, - taip naująją reformą vertino M. Adomėnas.

Jis teigė, kad reformų pradžią siūloma atšaukti, nukelti tam laikiui, kai bus geriau tam pasiruošta, nes tai gali atnešti daugiau finansinės žalos nei naudos.

T. Tomilinas
Kadangi aš neuždirbu daugiau nei 2 tūkst. litų, aš kasdien važinėju troleibusu.

M. Adomėnas sako, kad vilniečius tokia reforma gali atpratinti nuo viešojo transporto, dalis grįš prie nuosavų automobilių naudojimo, kas būtų nepakeliama našta miesto gatvėms.

„Tai ką aš dabar matau – blaškymasis ir pasenusių technologinių galimybių analizė“, - taip trumpai liepą startuosiančią pertvarką įvertino Seimo narys.

Pats blogiausias dalykas, kas gali nutikti, kad su tokia reforma apsijuoksime prieš visą Europą. Tokią poziciją išsakė diskusijoje dalyvavę Seimo nariai.

Lietuvos pensininkų sąjūdžio atstovas Jonas Burdulis, dalyvaudamas diskusijoje, teigė neįsivaizduojantis, kaip galima planuoti greituosius mašrutus prieš tai neištyrus keleivių srautų.

„Nepabijosiu to žodžio - tai yra avantiūra“, - sakė J. Burdulis.

Anot jo, nerimą kelia miesto ūkio skolos: „Jeigu miesto ūkis jau stovi ant bankroto, kam tada iš viso reikalingos tokios reformos?“.