Penktadienį prasidėjusioje parodoje „Greenshow“ atidarytas elektromobilių krovos parkas. Šioje vietoje elektra galės įsikrauti du elektromobiliai. Stotelę pastačiusios bendrovės „AKS sistemos“ atstovai teigė, jog Vilniuje tai – jau antra stotelė.

Pirmoji pastatyta prie Eenergetikos ir technikos muziejaus. Daugelis gamtos tausojimo entuziastų, važinėjančių elektromobiliais, krovimo aparatus turi įsirengę nuosavuose garažuose. Vis dėlto viešose vietose jų tikrai trūksta.

Elektra – ne benzinas, teka lėtai

„Elektra – tai ne benzinas. Vairuotojas turi įsijungti automobilį ir laukti, sėdėti automobilyje, galbūt gerti kavą, valgyti kokį dešrainį - pasakojo aplinkosaugos projektų bendrovės „AKS sistemos“ projektų vadovas Rokas Šulnius. - Todėl automobilio krovimas prekybos centre – labai gera idėja. Kol apsiperki, gali naudingai išnaudoti laiką. Kelių valandų užtenka šiek tiek pakrauti automobilį.“

Prekybos centras kol kas iš elektromobilių vairuotojų nereikalaus atsiskaityti už elektrą. Ateityje svarstoma sukurti atsiskaitymo automatą, kur būtų galima susimokėti monetomis arba kreditine kortele. „Oze“ įrengta dvifazės elektros srovės stotelė.

Elektromobilių krovimo stotelę pirmasis išbandė A. Kondrotas

Elektromobilių nėra, nes nėra stotelių ir atvirkščiai

Tokia krovos stotelė kainuoja apie 2000 litų. Buitiniai krovimo aparatai, kuriuos elektromobilių vairuotojai pasikabina garaže yra pigesni. Galima automobilį krauti ir tiesiog pajungus akumuliatorių į paprastą elektros lizdą, tačiau greitesniam krovimui reikalinga trifazė elektros srovė.

„Būtų idealu, jei trys ar keturios tokios įkrovimo kolonėlės būtų pastatytos autostradoje Vilnius-Kaunas, - apie elektromobilių ateitį svarstė R. Šulnius. - Šiandien turime tokį uždarą ratą: žmonės neperka elektromobilių, nes nėra sukurtos jiems reikiamos infrastruktūros, o infrastruktūros nėra, nes žmonės neperka elektromobilių. Tikėkimės, jie pradės pigti.“

Elektromobilių kainos vis dar kandžiojasi

Bendrovės „AKS sistemos“ projektų vadovė Ieva Keršytė teigė, jog bendrovė tikisi plėsti elektromobilių infrastruktūrą. Šalies politikai bei savivaldybės atstovai tokią iniciatyvą kol kas sutinka išskėstomis rankomis, tačiau mergina svarsto, ar taip pat lengva bus tuomet, kai reikės pereiti nuo žodžių prie darbų.

Elektromobilių krovimo stotelė  prekybos centre „Ozas“

Pirmasis elektromobilių krovimo stotelę išbandė bendrovės „Transmitto“, prekiaujančios „Iveco“ transporto priemonėmis, projektų vadovas Antanas Kondrotas.

„Aš važinėju su nedideliu miestui skirtu elektromobiliu. Su juo galima nuvažiuoti apie 140 kilometrų. Elektromobilių būna visokių – ir sedano tipo, ir vadinamųjų „šeimyninių“. Manau, kad nusipirkti elektromobilį kainuoja tikrai pigiau, nei pirkti paprastą ir jį perdaryti. Perdarymas kainuoja nuo 50 tūkstančių litų. Elektromobilį galima rasti ir už 87 tūkstančius. Tikimės, netrukus jie pigs, - teigė „Tazzari Zero“ markės elektromobiliu važinėjantis A. Kondrotas. - Mieste juo važinėti labai patogu, tokį automobilį galima pastatyti praktiškai bet kur, be to, Vilniaus mieste mums priklauso nemokamas parkavimas!“

Laidų vogti neturėtų

A. Kondrotas teigia, jog stengiasi stebėti akumuliatoriaus būklę, todėl dar neteko patekti į situaciją, kai mašina tiesiog išsikrauna ir nebevažiuoja. Vyro teigimu, garaže automobilio įkrovimui gali užtekti ir paprastos elektros rozetės. Tuomet krovimas užtrunka apie 8 – 9 valandas.

„Ozo“ elektromobilių krovos stotelėje nuo automobilio akumuliatoriaus iki kolonėlės nutiesiamas laidas. Kyla labai lietuviškas klausimas, ar kas nors nesumanys jų pavogti. „Geriau jau vogtų ratlankius, - juokėsi A. Kondrotas. - Laidu teka aukšta įtampa, gali pamėginti jį atkirpti, jei nebijo. Vienas galas lieka po kapotu.“

Bendrovės „AKS sistemos“ atstovai tikisi, jog žingsnis po žingsnio tokios stotelės atsidarys ir kituose sostinės prekybos centruose.