„Dingo bebras! Paskutinį kartą jį bendradarbiai matė su raudona kepure ir rudais odiniais batais. Bebras dirbo gerai, tačiau pastaruoju metu jautė per didelį krūvį dėl naujo didelio namo projekto“, - rašoma skelbime.

Kitas skelbimas labai panašus, be to, skiriasi jo nuotrauka: „Dingo voverė! Paskutinį kartą ją bendradarbiai matė su aptemptais džinsais ir žalia rankine. Voverė dirbo gerai, tačiau pastaruoju metu turėjo per daug viršvalandžių ir jautė per daug streso.“

Tai - internetinės svetainės skelbimas

Iš tiesų tokie skelbimai buvo išplatinti atsiliepimų apie darbdavius svetainės pinokis.com reklama. Puslapio atstovas GRYNAS.lt teigė, kad tokia idėja kilo matant žmonių reakcijas į tokius skelbimus.

„Skelbimai buvo iškabinti sekmadienį maždaug dešimtyje Vilniaus miesto rajonų. Iš viso jų buvo apie 500 vienetų. Mieste buvo iškabinti penkių gyvūnų skelbimai: voverės, pandos, skruzdėdos, koalos ir bebro“, - sakė prisistatyti nepanoręs pinokis.com atstovas.
Linksmi skelbimai

Pašnekovas sutiko atskleisti, kaip sugalvojo ant Vilniaus stulpų iškabinti tokius skelbimus: „Mintis kilo, kai vienoje stotelėje pamačiau žmogų skaitantį skelbimą apie dingusį šunį, kai už nugaros buvo didelė ir blizgi „JC decaux“ reklama. Žmonės skaito tai, kas parašyta ranka, nes tai asmeniškesnė reklama. Kad skelbimai būtų labiau pastebimi, gyvūnai buvo pakeisti, tačiau koncepcija išliko - skelbime yra ir vargšo gyvūno nuotrauka, ir tekstas, ir nuplėšiami lapukai.“

Anot portalo atstovo, pinokis.com yra darbo informacijos puslapis, kuriame žmonės rašo, skaito ir randa informaciją apie konkrečią darbovietę. Reklama siekta pristatyti šią svetainę.

„Visi dirba, tačiau ne visi tai, ką nori. Šia mintimi buvo personifikuoti gyvūnai, kurie kaip ir žmonės dirba mėgstamus ir nemėgstamus darbus“, - sakė svetainės atstovas.

Tikslas, kad žmonės dalintųsi reklama

Viešųjų ryšių specialistas Linas Kontrimas teigė, kad pagrindinis reklamos tikslas ir yra tas, kad žmonės tarpusavyje ja dalintųsi.

„Toks naujoviškas arba pas mus kitoks dėmesio pritraukimo būdas kol kas atrodo keistai, tačiau rinkodaroje, siekiant pranešti naujieną, imamasi vis išradingesnių būdų. Visiškai neseniai Nacionalinis dramos teatras buvo paleidęs lauko reklamų seriją su apokaliptiniu, bauginančiu turiniu. Tai irgi yra dėmesio pritraukimas“, - sakė L. Kontrimas.

Anot jo, žmonės labiausiai reaguoja į aštrius dirgiklius: „Aštraus dirgiklio signalas, nukeliavęs į galvą, įsijungus racionalumui suskaido informaciją. Arba ją toliau apdorojame, domimės, arba užmirštame. Jeigu tas dirgiklis mus liečia asmeniškai, mes pradedame dalintis, kalbėtis apie tai. Šiuolaikinėje reklamoje ypatingai yra siekiama efekto, kad impulsą žmonės perduotų iš lūpų į lūpas ir retransliuotų pirminį šaltinį, net nebijant iškraipymų.“
Linas Kontrimas

Pašnekovo teigimu, reklamos dalinimasis socialiniuose tinkluose yra siektinas efektas, kuris reiškia, kad reklama suveikė. Jis prisiminė prieš kelis metus vykusią socialinių tinklų maniją.

„Prieš kelerius metus buvo kilusi vadinamųjų „flashmobu“ banga, dažnai jie buvo kuriami socialinėms akcijoms iliustruoti arba patraukti dėmesį, tačiau su šia priemone buvo padaryta daugybė rinkiminių kampanijų. Pasirodė, kad ši priemonė gali turėti labai daug rakursų, daug kūrybiškumo ir visuomenei tai patinka“, - pasakojo L. Kontrimas.

Anot viešųjų ryšių specialisto, reikia suprasti, kad gera reklama yra lygiai toks pats informacinis vienetas, kaip ir aktualija ar žinutė.