Atėję patikrinti savo pašto dėžutės, susierzinate – ji prikimšta reklaminių lankstinukų, tarp kurių rasti svarbų laišką – užduotis ne iš lengviausių. Nuotaikos nepakelia ir vaizdas, kai visa laiptinė „nusėta“ tokiais reklaminiais lankstinukais. Artėjant šventėms reklaminių lankstinukų tik daugės. Įvairios įmonės per vieną mėnesį išdalina iki pusės milijono lankstinukų. Ir tai tik vienas reklaminis projektas.

GRYNAS.lt jau skelbė apie kalėdinius lankstinukus, kurie atsidūrė pelkėje. Ar šių metų popierinė reklama pasieks adresatą? 

Platinimo mechanizmas

Vienos iš daugelio reklamos platinimo įmonių, bendrovės „Greitasis kurjeris“ pardavimų vadovė Inga Leskauskaitė GRYNAS.lt papasakojo, kaip vyksta bendradarbiavimas tarp jų ir užsakovų. Nuo lankstinukų gavimo iki jų išdalinimo.

„Visų pirma, klientas teiraujasi apie sąlygas, įkainius, jeigu viskas tinka, pasirašoma bendradarbiavimo sutartis. Joje suderinama platinimo teritorija, kaina, grafikai. Klientas pristato reklaminę medžiagą. Tuomet mes siunčiame savo darbuotojus ją išdalinti. Kai viskas išdalijama, klientui siunčiama platinimo ataskaita. Jeigu viskas tvarkoje, tik tuomet išrašoma sąskaita už atliktus darbus“, – sakė I. Leskauskaitė.

Platinimo atstovė teigė, kad viskas puikiai matoma klientui siunčiamoje platinimo ataskaitoje: miestas, kuriame buvo platinama reklama, gatvė, namų numeriai ir panašiai.
I. Leskauskaitė
Per mėnesį vienam projektui gali tekti nuo 300 tūkst. iki pusės milijono lankstinukų.

„Jei klientas nepasitiki platinimo ataskaita, tuomet vykdome medžiagos patikrinimą. Dalyvauja du atstovai – vienas iš mūsų įmonės, kitas – iš kliento. Reklamos užsakovas pasirenka adresus, kuriuos norėtų patikrinti, tuomet kartu vykstame ir žiūrime, ar viskas atlikta kokybiškai“, – konstatavo I. Leskauskaitė.

Per mėnesį – iki pusės milijono lankstinukų

Pašnekovė užsiminė, kad platinamų lankstinukų kiekis būna labai įvairūs. Viskas priklauso nuo sezono ar mėnesio.

„Vien Vilniuje per savaitę būna 8-10 reklamos projektai, kuriuos turime įvykdyti. Turime nuolatinių projektų, kurie vyksta kiekvieną mėnesį, tad platinimo kiekiai labai dideli. Tarkim, per mėnesį vienam projektui gali tekti nuo 300 tūkst. iki pusės milijono lankstinukų.“

Reklaminių lankstinukų platinimo įmonės GRYNAS.lt tikino visais būdais bandančios išvengti atvejų, kai lankstinukai išmetami į atokias vietas, deginami ir kitaip naikinami. Esą tokių atvejų pavyksta išvengti dėl griežtos kontrolės darbe.


„Kiekvienas darbuotojas yra pasirašęs materialinės atsakomybės sutartį. Jis yra atsakingas už kiekvieną laišką ir kiekvieną skrajutę (įmonė platina ne tik reklaminius lankstinukus, bet ir laiškus – red. past.).Turime savo kokybės vadybininkus, kurie nuolatos tikrina mūsų darbuotojus darbo metu, jiems nežinant. Įvykus tokiam įvykiui, mūsų darbuotojams būtų taikomos nuobaudos. Taip bandome išvengti panašių atvejų“, – teigė moteris.

Pasak jos, įmonė moksleivių ar studentų nepriima. Investuoja į „ilgalaikį“ ir sąžiningą darbuotoją.

Dėl šiukšlių kalti patys gyventojai?

Pasidomėjus, ką įmonės atstovė mano apie prišiukšlintas gyvenamųjų namų laiptines, kuomet reklaminės skrajutės mėtosi tiesiog ant žemės, ji siūlė nesiimti neapdairaus griežto vertinimo, o pažiūrėti į tai iš kitos pusės.

„Šiais laikais tiek daug platinamos reklamos, kad žmonės tiesiog išima iš savo pašto dėžutės reklamą ir neretai, jos net neperžiūrėję, išmeta lauk, o ne į šiukšliadėžę... Tad į namą atėjęs žmogus gali pamatyti tikrai ne patį maloniausią vaizdą. Ir ką jis pirmiausiai kaltins? Platintojus. Tačiau reikėtų pagalvoti, kad tai ne jų kaltė. Iš tiesų, tai patys gyventojai dėl to kalti“, – savo nuomonę išsakė pašnekovė.